שיווק ומכירות

על מנת שעסק יחזיק מעמד חייבת להיות לו הצדקה כלכלית ולייצר רווח כספי, אשר יאפשר לבעליו להמשיך לקיים את העסק להתפרנס. שיווק ופרסום אם כך, הם חלק בלתי נפרד מ"חייהם" של עסקים מכל הסוגים. עבודה של שיווק ומכירות הנוצרות בעזרתה, היא חשובה מאוד וצריכה להיעשות בחוכמה, על מנת להרחיב את קהל הלקוחות, וגם לשמר את הלקוחות הקיימים.

שתי דרכים עיקריות של שיווק בעידן המודרני וכיצד הן יכולות לסייע במכירות

  1. אנשי שטח – אין תחליף ל"להרגיש את הלקוחות"- ולכן שיווק מתבצע באופן יום-יומי בעסק עצמו, לפעמים באופן גלוי ולפעמים בצורה סמויה. כאשר מדובר על "שטח", הכוונה היא הן למתחם העסק שבו נמצאים הלקוחות בפועל, והן מחוצה לו- שם נמצאים לקוחות פוטנציאלים. זה יכול להתבטא בפלאיירים, בשיטות שיווק ומכירות המתבצעות באמצעות חתימה על עסקאות בדוכני מכירה זמניים- כמו למשל כאשר ישנם מבצעים של רשתות גדולות- הרעיון הוא לחבר את הלקוחות עם העסק, לייצר "מרחק נגיעה" מהשירות או המוצר עצמו ובעיקר- תקשורת בלתי אמצעית שיכולה להגדיל רווחים.
  2. אינטרנט  כיום מדובר בפלטפורמה היעילה ביותר, ומיועדת לכל סוגי העסקים וגם ללקוחות שונים. האינטרנט מנגיש עסקים והופך אותם זמינים עבור אנשים עם מוגבלות, למשל, אשר פעולות של שיווק ומכירות באמצעות חנויות און-ליין, מסייעות להם מאוד. באמצעות פייסבוק, יוטיוב וקידום אתרים יעיל בגוגל- עסקים בהחלט יכולים להגדיל את נתח המכירות שלהם, ולהגיע לקהלים אשר בפועל לא מגיעים למקום העסק עצמו, מסיבות שונות- כאשר עבור לקוחות רבים מדובר פשוט בנוחות ובקדמה טכנולוגית, שהם שמחים להשתמש בה.

האם פעולות של שיווק ומכירות מסוג מסוים, מתאימות לכל סוגי העסקים?

הקשר עם הלקוחות בשטח ושיטות של פרסום ושיווק באינטרנט, הם שני דברים חשובים המתאימים לעסקים מכל הסוגים. אפילו מסעדות- שאין עוררין על כך שחשוב לטעום מן התפריט שלהן על מנת לחוות דעה של ממש- מפיקות תועלת משיווק אינטרנטי. לעומת זאת- גם חברות המעניקות שירות שאיננו מוחשי ולא מוכרות מוצרים פיזיים- כמו לדוגמה מוסדות לימוד- עשויות ליהנות מן הפירות של עבודת השטח, שיעשו אנשי המכירות במקומות אסטרטגיים בהם עשויים להימצא לקוחות פוטנציאליים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *